.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیش از 6 هزار واقعه طلاق 9 ماه گذشته در مازندران ثبت شد
مدیرکل ثبت احوال مازندران به ثبت وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در مازندران اشاره کرد و گفت: 33 هزار و 72 واقعه ولادت، 11 هزار و 843 واقعه فوت، 17 هزار و 358 واقعه ازدواج و 6 هزار و 120 واقعه طلاق در 9 ماهه امسال در مازندران ثبت شد.

به گزارش شمال نیوز، جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران صبح امروز برگزار شد.

استاندار مازندران در این جلسه به‌مناسبت سوم دی سالروز ملی ثبت احوال در پیامی این روز را به تمام فعالان این عرصه تبریک گفت، اظهار کرد: امیدوارم کارکنان ثبت احوال با سرعت و دقت بیش از پیش عملیات ثبت احوال را به درستی در مازندران انجام دهند و مردم با مراجعه به این سازمان به‌عنوان یک سازمان پاسخگو قدرشناس باشند.

*جلوگیری از انحراف در برنامه‌ریزی با ثبت وقایع به‌صورت برخط

محمد اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت وقایع چهارگانه به‌صورت برخط کار مناسبی است و لازم است مازندران در این زمینه پیشگام باشد، گفت: اگر سیستم برخط نداشته باشیم برنامه‌ریزی و مدیریت با انحراف مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است برای پیشبرد امور کشور ثبت وقایع به‌درستی انجام شود؛ زیرا آمار و ارقام تاثیر بسزایی در امور کشور دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تمام اطلاعات باید اعتبارسنجی شود و این امر بسیار مهم است، تصریح کرد: نباید شرایطی پیش بیاید جامعه را دچار سرخوردگی کند.

اسلامی به اطلاع‌رسانی و تصمیم‌گیری به‌هنگام در امور کشور و استان به لحاظ آمارهای دقیقی که از طریق ثبت احوال ارائه می‌شود تاکید کرد و گفت: هدف ما بهره‌برداری درست از اطلاعات ثبت شده به‌صورت دقیق است.

وی با تأکید بر ثبت دقیق اطلاعات در ولادت اظهار کرد: لازم است تخلف بیمارستان‌ها در ولادت به صفر برسد این امر نیازمند سیستم پیشرفته الکترونیکی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که منجر به طلاق می‌شود باید شاخص‌های اصلی معضلات شناسایی و برای کاهش آن تلاش شود، افزود: خانواده در مازندران جایگاه دارد و باید به این اصل اهتمام ورزید.

اسلامی انگیزه و امید به زندگی را عامل مهمی در سلامتی جامعه و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: امید به زندگی در روستاها به لحاظ محیط سالم باید افزایش یابد و این اصل در شهرها نیز باید رعایت شود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران نیز در این جلسه با ارائه گزارش مبسوطی از تاریخچه ثبت‌احوال و وقایع چهارگانه در استان، سه دی سالروز ثبت احوال را گرامی‌داشت و اظهار کرد: نخستین شناسنامه در سوم دی ماه سال 1297 با نام فاطمه ایرانی صادر شد.

علی رجبی با اشاره به اینکه نخستین ثبت احوال در دو شهر ساری و تنکابن کار خود را به‌طور رسمی در سال 1305 شروع کرد، گفت: دو شناسنامه در تنکابن به نام آقا سید رضا آقا فرزانه و در ساری به نام سید محمدخان فتاحی در سال 1308 صادر شد.

وی با بیان اینکه ثبت احوال مازندران در 29 اداره فعالیت خود را در سطح استان دارد، افزود: تمامی مناطق محروم مازندران دارای اداره ثبت احوال هستند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران جمعیت استان را تا دوم دی ماه سال جاری 3 میلیون و 314 هزار و361 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 50.4 دهم درصد را مردان و 49.6 دهم درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

این مسؤول 54 درصد جمعیت مازندران را شهرنشین و 46 درصد را ساکن روستا دانست و ادامه داد: جمعیت مازندران در کشور 4.1 درصد است.

رجبی به ثبت وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در 9 ماهه امسال 33 هزار و 72 واقعه ولادت، 11 هزار و 843 واقعه فوت، 17 هزار و 358 واقعه ازدواج و 6 هزار و 120 واقعه طلاق در مازندران ثبت شد.

وی نرخ ولادت در کشور را 19.5 دانست و گفت: در مازندران این رقم به 13.6 رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: نرخ فوت در مازندران 4.8 و در کشور 5 است. نرخ طلاق در مازندران 2.4 و در کشور2.3 است. نرخ ازدواج در مازندران 7 و در کشور 9.6 است.

این مسؤول کم‌ترین جمعیت استان را در سیمرغ و بیشترین جمعیت را در ساری و بابل اعلام کرد و افزود: مازندران در ولادت رتبه 30، در وفات رتبه 10 در ازدواج رتبه 26 و در طلاق رتبه 8 کشوری را دارد.

رجبی به‌روزرسانی اسناد هویتی را برای افزایش صحت در آمار و ارقام دانست و گفت: تمام ادارات ثبت احوال مازندران مجهز به فیبر نوری هستند.

*آرشیو تمام مازندرانی‌ها موجود است

وی با اشاره به اینکه آرشیو تمام مازندرانی‌ها موجود است و در حال حاضر اطلاعات 5 میلیون و 400 هزار نفر در استان آرشیو شده است، اظهار کرد: در کشور 120 میلیون سند آرشیو شده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اعلام اینکه صدور شناسنامه مکانیزه 24 ساعته انجام می‌شود، ادامه داد: تاکنون 750 هزار شناسنامه تعویض شده که بر اساس سند بالادستی تعهد ما 174 هزار است که تاکنون 150 هزار شناسنامه تعویض شد پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 200 هزار شناسنامه برسد

این مسؤول از همکاری 120 دفتر پیشخوان و 30 دفتر پست بانک با اداره کل ثبت احوال مازندران خبرداد و گفت: برای ورود به دولت الکترونیک تعویض کارت ملی به کارت هوشمند به عنوان هویت دیجیتال معرفی شده و به‌زودی جای دفترچه تامین اجتماعی و درمانی را نیز می‌گیرد.

رجبی با اعلام اینکه در حال حاضریک میلیون و 500 هزار نفر معادل 57 درصد مازندرانی‌ها که واجدان شرایط هستند کارت ملی هوشمند دریافت کردند، گفت: مهلت اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال 96 است.

وی ثبت احوال مازندران را در ثبت ولادت پیش‌رو دانست و تصریح کرد:در ثبت ولادت 99.8 درصد پیش‌گام هستیم و در فوت تعهد سازمانی 98.8 است که مازندران 99.7 درصد رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران خاطرنشان کرد: ثبت احوال مازندران در جشنواره شهید رجایی در شاخصی عمومی و اختصاصی رتبه نخست و در کشور رتبه سوم را کسب کرد لازم است این فرصت به دست آمده تثبیت شود.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون 125 شناسنامه براساس رأی دادگاه به‌عنوان فرزندخواندگی صادر شد، افزود: اگر مورد مشکوکی از تعویض شناسنامه پدرومادر در بیمارستان انجام گیرد به دستگاه قضا ارجاع می‌شود.

رجبی اعتبار تملک امسال این اداره کل را 490 میلیون تومان دانست و گفت: 54 درصد این میزان اعتبار تخصیص یافت./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.